ponedeljek, 23. december 2013

23. 12. 2013: "OTROCI SE RODIJO POPOLNOMA ČLOVEŠKI -

to pomeni, da so družbena, odzivna in empatična bitja. Te lastnosti niso priučene, temveč prirojene. Da pa se lahko razvijejo, morajo biti otroci z odraslimi, ki spoštujejo in upoštevajo to, kar je v človeku človeškega in družbenega« (Jesper Juul, Kompetentni otrok, 2008, str. 23).

Pozdravljeni!

   Že nekaj let me navdušujejo knjige danskega družinskega terapevta, pisatelja in predavatelja Jesperja Juula, ki zadnja tri desetletja zagovarja nove in boljše pristope v vzgoji. Vedno znova nam sporoča, da je otrokovo problematično vedenje simptom, s katerim kliče na pomoč. http://www.familylab.si/show_article.asp?AjrDcmntId=506
   Zgornja misel zajema hkrati tudi bistvo tapkalskega pogleda na človeške probleme, saj tehnika EFT temelji na odkritju, ki pravi: »Vzrok za vsa negativna čustva je motnja v telesnem energijskem sistemu.« Torej se rodimo družabni, radovedni in empatični in če nismo več taki, je to zato, ker smo se skozi slabe izkušnje naučili, da nas okolje ne sprejema take, kot smo v svojem bistvu in zato zavedno ali nezavedno sklenemo, da ni varno pokazati svojih misli in čustev. To neskladje med tem, kar čutimo in tem, kar okolica pričakuje od nas (ali mi od otrok) pa ustvarja notranji konflikt, napetost, ki se kaže kot neprimerno vedenje. Čim večkrat se odločimo za ugajanje, sprejetost na račun naših resničnih občutkov, toliko več bolečine si naložimo. V tem potlačevanju občutkov pa lahko postanemo tako spretni, da jih niti sami ne prepoznamo več. Gotovo pa oddajamo verbalna ali neverbalna sporočila, da nekaj ni v redu. Pogosto je eden od takih znakov tudi bolezen. 

   Velikokrat se name obrnejo starši, ki bi radi pomagali svojemu otroku, ki ima težave pri učenju ali v odnosih. Ko jih poslušam in opazujemo njihovo govorico telesa, pogosto pri starših prepoznam vzrok za težave njihovega otroka. Starši se večinoma tega zavedajo, vendar ne vedo, kako iz začaranega kroga. Obsojanje staršev ne pomaga ne njim, ne otrokom. Tudi starši so/smo taki, kakršni smo, ker nismo imeli popolnih staršev. Starši, ki želijo, da bi tapkanje pomagalo otrokom, naredijo največ za svoje otroke takrat, ko začnejo sami tapkati. Otroci ne dovolijo, da jih popravljamo. Otroci želijo, da jih SPREJMEMO TOČNO TAKE, KOT SO. Ko jih sprejmemo, pa se začnejo spreminjati; v svojem ritmu in v tisto smer, ki je njim pomembna.

KARATE:
 Čeprav je ________ (moj otrok) trmast (ali karkoli drugega) in mi gre to na živce, sem jaz vseeno dobra mama in ga imam rada.
 Čeprav ne vem, kaj naj naredim, sita sem takih situacij, počutim se tako nemočno, da bi najraje začela kričat/jokat/bi šla kar stran. (Kaj bi vi naredili?) Kljub temu sem dobra mama in naju imam oba rada.
 Čeprav me vse to jezi in imam občutek, da bom eksplodirala, si želim ostati mirna, ljubeča in razumevajoča.
PO TOČKAH:
  ne vem, kaj naj naredim, živčna sem, jezna sem, nestrpna sem, čutim to napetost v telesu, hočem, da me ________ posluša, upošteva, uboga, želim si, da bi se razumela, da bi sodelovala, da bi življenje gladko teklo, prizadeta sem, slaba mama sem, nesposobna sem ...

   To besedilo je predlog (ne učite se ga na pamet), ampak govorite tisto, kar čutite. Pomembno je, da se ukvarjate s svojimi čustvi in občutki. Na ta način pozornost (in z njo pritisk) ni več na otroku in otrok dobi "prostor", da se umiri, razmisli, spremeni ... 

   V prihajajočih dneh krščanski svet praznuje rojstvo Jezusa in med najbolj pogostimi željami, ki si jih izrekamo so zdravje, mir in ljubezen. Želim vam, da vzpostavite v sebi ravnovesje, harmonijo in vse to začutite v sebi. Okolje se bo prej ali slej prilagodilo temu, kar oddajate.

Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p., 040 516 280

Ni komentarjev:

Objavite komentar