ponedeljek, 27. januar 2014

27. 1. 2014: ZAUKAZANA LJUBEZEN MED BRATI IN SESTRAMI

Pozdravljeni!

   Vedno znova se sprašujemo, kaj v vzgoji delamo narobe, ko se otroci ne vedejo po naših pričakovanjih. Ponavadi razmišljamo o tem, kaj smo otrokom rekli, pozabimo pa, da raziskave pravijo, da ima nebesedna komunikacija veliko večji vpliv kot besedna. Največji vtis naredimo z govorico telesa. 55% sporočila razberemo iz položaja telesa v prostoru (npr. oddaljenost ali bližina med sogovorci), iz kretenj rok in mimike obraza. 38% sporočila sprejmemo ali oddamo z intonacijo in barvo glasu, besedam pa pripada le 7%. 
   Otroci so mojstri branja med vrsticami. Občutijo naša čustva in razpoloženja, včasih preberejo naše misli. Starši in vzgojitelji pa nismo vedno iskreni. Včasih jim kaj prikrivamo ali lažemo, da bi jih obvarovali pred bolečino. In kadar naše besede in dejanja niso usklajene, so v stiski. Občutijo eno, slišijo pa nekaj drugega. Kaj če bi namesto pridige otrokom namenili iskren pogovor?

   To šolsko leto sem z učenci že nekajkrat tapkala občutke, ki jih imajo do bratov in/ali sester. Prejšnji teden je bil pred mano šopek krasnih deklic, ki imajo rade svojega bratca ali sestrico, hkrati pa občutijo še marsikaj. Tega doma raje ne povedo, ker se bojijo, da bodo izgubile naklonjenost staršev, za katero tekmujejo sorojenci. Med tapkanjem so si dale duška. (Pisala bom samo v moški obliki, velja pa seveda za oba spola.)

KARATE: Čeprav mi gre brat na živce, ga imam vseeno rada.
              Čeprav se z bratom pogosto prepirava in cukava, ga pogrešam, če ga ni doma.
              Čeprav mi brat nagaja in me zafrkava, si želim njegove družbe in je to popolnoma normalno.

PO TOČKAH: nagaja mi, moti me, tečen je, ko pišem nalogo, pravi mi, da nimam pojma, ukazuje mi, prepirava se za TV in računalnik, prepirava se, kje bo kdo sedel, tekmujeva, kdo je hitrejši, močnejši, pametnejši, zafrkava me, žali me, cuka me, on misli, da je nekaj posebnega, on misli, da lahko naredi, kar hoče, skrije mi stvari, vzame mi kaj, ... 

Pa sem vprašala: Kaj pa naredijo starši? 

KARATE: Čeprav imajo starši raje brata kot mene, sem jaz prav posebna punca.
               Čeprav starši nasedejo bratovim lažem, naju imajo radi.
               Čeprav vedno krivijo mene, in me to prizadene, čutim, da me imajo radi.

PO TOČKAH: žalostna sem, ker mi ne verjamejo, jezna sem, ker me obtožijo, da sem jaz kriva, da sem jaz začela, vedno bi morala jaz razumeti ali jaz popustiti, sita sem teh njihovih nasvetov, sploh me ne poslušajo, ne upoštevajo tega, kar jaz povem, njemu dajo prednost, njemu vse kupijo, zanj imajo vedno čas, vse mu dovolijo, ...

In kje v telesu to čutiš?

KARATE: Čeprav me tišči v prsih, sem OK.
               Čeprav me boli trebuh, sem na varnem in lahko povem, kaj mislim.
               Čeprav čutim pritisk v glavi, me imata starša rada.

PO TOČKAH: čutim ta pritisk, čutim to tiščanje, kot da mi je slon stopil na prsi, čutim to bolečino v trebuhu, kot da je tam balon, ...
(Vsak korak tapkamo toliko časa, dokler občutek ali bolečina ne popusti.)

KAJ PA DOMAČA NALOGA ZA ODRASLE?
Spomnite se, kakšne občutke, čustva ste gojili do sester/bratov, ko ste bili otroci? 
Se vam zdi, da so vam starši delali krivico? 
Pretapkajte te občutke, sprostite stare bolečine in zamere.
V kakšnih odnosih pa ste s sestro/bratom danes? Tapkajte ...

IN KAJ LAHKO PRIČAKUJETE PO TAPKANJU?
Olajšanje, izboljšanje odnosa s sorojenci in starši. Tapkanje pa pogosto preseneti tudi s pozitivnimi stranskimi učinki. 
Izboljša se lahko odnos z vašimi otroki in partnerjem, ker slabih izkušenj iz preteklosti ne boste več preslikavali v sedanjost.

Samo en način je, kako vzgojite otroka tako, da bo krenil po pravi poti,
in sicer tako, da sami hodite po njej.         
                                                                                (Abraham Lincoln)


Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako tapkanje lahko koristi tudi vam. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti (berta.rebol@gmail.com).

Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p., 040 516 280
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
             
"Vedno manj je tega, kar verjamem in vedno več je tega, kar čutim.​"

Ni komentarjev:

Objavite komentar