ponedeljek, 21. april 2014

21. 4. 2014: MED MANO IN MOŠKIMI JE VAREN PROSTOR, MOŠKI ME SPOŠTUJEJO

Pozdravljeni!

   Emotional Freedom Technique (EFT) je tehnika za samopomoč in za pomoč drugim. Osnove so enostavne in vsakdo (tudi otrok) jih lahko osvoji v kratkem času. Marsikdo pa zardi tega hitrega starta spregleda globino, ki jo ravno tako lahko dosežemo s tapkanjem. 

   Tapkala sem z gospo srednjih let, ki ima urejen ekonomski status, službo v svojem poklicu (25let) in zadovoljive odnose v družini. Kot problem je izpostavila to, da se ji ne da hoditi v službo. Ko sva ta problem tapkali, je začutila bolečine in napetost v mišicah in v želodcu. Po nekaj krogih tapkanja je bolečina počasi popuščala, gospa pa je rekla:
Ne da se mi delati. Vse, kar rabim, bi mi moralo biti na voljo, saj nisem zahtevna.
Ta izjava med tapkanjem ni izzvala dodatne reakcije v telesu, gospe pa se je razvezal jezik:
Spomnim se, kako se mi v otroštvu ni dalo brati, učiti, delati na vrtu, ni se mi dalo pospravljati, kuhati ... Na obrazu se ji je videlo, da je sedaj prvič te spomine povezala med sabo. Pojavila se je močna bolečina v želodcu, kot da jo je nekdo boksnil.
Ne da se mi živeti, je bila naslednja njena ugotovitev in ulile so se ji solze. 
Življenje bolj opazujem, kot pa živim. Bila je globoko v svojih občutkih, zato nisva govorili, brisala si je solze in skupaj sva tapkali.
Vedno mi je šlo na živce, če mi je kdo rekel, da sem lepa ali pridna. Želela sem, da me imajo za pametno.
Vprašala sem jo:
- Kakšen občutek pa imate, če vam rečem, da ste lepa in pridna?
NI VARNO. Bolečina v želodcu je bila najhujša do sedaj, pojavil se je pritisk v glavi. Spomnila se je, da se je kot deklica bala starejšega gospoda iz soseščine. Ni ji bilo prijetno v njegovi bližini. Vedno ji je rekel, da je lepa in pridna
   Ko so se pomirili občutki v njenem telesu,  je pripovedovala, da se celo življenje ponavljajo neprijetni dogodki, da si moški njeno prijaznost narobe razlagajo in vdirajo v njen osebni prostor ali se je dotikajo, ne da bi jim dala povod za to. 
Ko jih na to opozorim, krivdo zvrnejo name. Ponavadi se mi maščujejo tako, da me obrekujejo. Bila je žalostna in prizadeta. Sedaj ji je bilo jasno, zakaj "ne more" shujšati, zakaj v trgovinah ne najde lepih oblačil zase, zakaj se izmika obveznostim v službi ... Njena podzavest je delovala po enačbi: LEPA IN PRIDNA = NI VARNO!
   Pretapkali sva nekaj takih dogodkov, dokler se ni pomirila in je njen glas postal bolj svetel in živahen. Povedala je, da se počuti lahko. Vprašala sem jo, kako bi se želela počutiti v prihodnje. Tapkali sva pozitivne afirmacije:
- Med mano in moškimi je varen prostor. Moški me spoštujejo. Varna sem. 

   Nikoli ne vemo, kaj bomo našli, ko bomo lupili plast za plastjo. Lenoba ni bila lenoba, ampak varnostni mehanizem.
   Ali bi gospa lahko ta problem tapkala sama? Lahko. Še lažje pa z dobrim izvajalcem. Naloga izvajalca je, da klientu zagotovi varen prostor za brskanje po svojih spominih in podzavesti tako, da ga ne obsoja, ne moralizira, ne zbuja občutkov krivde in ne deli nasvetov. Izvajalec je z vami kot gorski vodnik, ki poskrbi za varnost, vas usmerja in spodbuja, vendar ne hodi namesto vas.

Priporočam:
Na grobo razdeljeno se lahko EFT uporablja ali kot izhod v sili (akutno, v trenutku, ko doživljamo neko čustvo) ali pa kot globlje, dolgoročno delo na sebi, samoopazovanje. Tokrat smo se poglobili predvsem v ta drugi vidik sprejemanja sebe, samoopazovanja in iskrenosti. Pika Rajnar razlaga o logičnih paradoksih pri tapkanju, o svojem doživljanju nominacije za Slovenko leta 2013, o iskrenosti in še marsičem.

Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako tapkanje lahko koristi tudi vam. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti (berta.rebol@gmail.com, 040 516 280) .​

Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p.
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
             
"Vedno manj je tega, kar verjamem in vedno več je tega, kar čutim.​"

PISMO, KI SEM GA DOBILA PO ELEKTRONSKI POŠTI:
Ooo, spet me je zadelo v živo, kar si poslala Berta. Izkušnja pred kratkim, v hiši kjer bivam. Malenkost sem spremenila besedilo in ga priredila svojemu doživetju.
.. pojavil se je pritisk v glavi. Rekel mi je, da sem lepa in pridna
Tudi v mojem življenju se ponavljajo neprijetni dogodki, da si moški mojo prijaznost narobe razlagajo in vdirajo v moj osebni (intimni) prostor in se me dotikajo, ne da bi jim dala povod za to. Ta starejši gospod me je želel poljubiti na usta. Umaknila sem pogled in glavo, tako me je poljubil na lice.
Čutila sem nelagodje, kar sem mu tudi povedala. S prijaznimi besedami žal nisem dosegla želenega. Ni bilo upoštevanja, ampak ponoven poizkus. Upirala sem se, a premalo odločno. V njegovem objemu sem se počutila nemočna kot majhna punčka pred avtoriteto, ki je od mene zahtevala celo, da ga jaz objamem in poljubim in naj mi ne bo nerodno, naj me ne bo sram. Počutila sem se ponižano in prevladano. Tega nisem želela narediti, nato sem presenetila še sebe, da sem ga poljubila na lice, v upanju, da bo dal mir in odšel.
Kasneje se je pojavil pritisk v glavi in nemir v telesu. Zaupala sem lastnici hiše, kaj se je zgodilo. Posredovala mu je moje občutke in odločil se je priti opravičit. Čez par dni je res prišel, z rožo v roki in se opravičeval, če je kaj narobe rekel. Znova sem bila šokirana, ker je spet izrabil priložnost za dotik in se me dotikal po licu in mi molil roko v znak sprave, večkrat. Nisem čutila iskrenosti. Nato je dodal, da bom odslej samo še kot njegova sestra. Gospod ima ženo in otroke. Od tistega dogodka naprej nanj gledam drugače. Želim se mu izogniti. Ne čutim več sproščenosti ob njem. 
In ni edini primer, da si me je starejši moški tako pokroviteljsko privoščil. 
Ah, sem stapkala : ) pa še bi lahko, v skupini gre lažje ...
Lep pozdrav



Ni komentarjev:

Objavite komentar