ponedeljek, 18. april 2016

18.4.2016: ADOLESCERE (lat.) DOZOREVATI

Pozdravljeni!

SSKJ:dozorevati dozorévati  -am nedov. (ẹ́1. z rastjo, zorenjem prihajati do zrelosti: grozdje, sadje dozoreva; ječmen je že začel dozorevati; pren. sklep je dolgo dozoreval v njem; misel na beg je vse bolj dozorevala 2. dobivati dokončno podobo, razvijati se: telesno dozorevati; kulturno, osebnostno dozorevati... 

   V aprilu na delavnicah obujamo spomine na svoje občutke in dogodke iz pubertete. V soboto smo se udeleženke delavnice potopile v občutke nesprejetosti in neustreznosti v okviru družine. V družinski komunikaciji je prevladovala kritika, vedno je bilo na površju tisto, kar je bilo narobe, vse, kar je bilo dobro, pozitivno, je bilo samo po sebi umevno in se o tem ni govorilo. Spomnile smo se očitkov staršev (predvsem maminih): kaj si pa delala cel dan ..., kaj se tako vlečeš, zmigaj se, kako si lena (kot fuks, da kar smrdi...), kaj bo iz tebe ..., nič te ni doma, samo okrog bi se potepala, taka si kot oče ... Boli predvsem ton teh besed in mamin trpeči izraz, ki mu sledijo stavki: "Za vse sem sama. Na vse moram jaz misliti. Kaj bi bilo, če se jaz ne bi spomnila?" 
   Potopile smo se globoko v občutke, da ne spadamo v to družino, da smo črne ovce in dežurni krivci, strelovod za nezadovoljstvo staršev, da nismo dovolj dobre, da nas ne cenijo in ne spoštujejo, da nas je sram, da se nam dogaja krivica... Pred temi bolečimi občutki smo v puberteti bežale tako, da smo se "izolirale". Začutile smo zidove, stene in cela obzidja ter veliko bolečih občutkov v telesu. Tapkale smo, dokler ni popustilo. Treba bo še preveriti, ali so se zidovi sesuli v prah. 
   Najboljši test pa je življenje samo. Sama sem test naredila tako, da sem se pogovorila s svojim najstnikom. V pogovoru sem bila polno prisotna, sprejemajoča, nudila sem mu varnost in podporo. Dala sem mu dovolj časa in prostora, da je lahko izrazil svoje občutke. Sposobna sem bila tega, kar sem nekoč pričakovala od svojih staršev. 
   Vse, ki imamo doma mladostnike, smo ugotovile, kako se lahko hitro ujamemo v past, da pri otrocih spodbujamo realizacijo lastnih neuresničenih želja. Ozavestile smo, kako lahko vsa ta komunikacija intenzivno poteka na ravni misli in občutkov, ne da bi o tem spregovorili eno samo besedo. Spet smo se vrtele okrog teme pričakovanj in kako pomembno je pomiriti naša pričakovanja, da lahko otrok začuti sebe in se odloči tako, kot je najbolje zanj. (http://eftzgodbezanavdih.blogspot.si/2016/04/1242016-pricakujem-predavanje-1232016.html )
   Pojasnilo: Kadar tapkamo, ne obtožujemo staršev, temveč dovolimo "ranjenemu otroku" v nas, da pove, se izjoče, se potolaži ter zaceli. Vemo, da so starši naredili največ, kar so vedeli in zmogli. Ko imamo sami otroke, izkusimo, kako smo lahko nemočni v tej vlogi in kako hitro naredimo nekaj, za kar smo si prisegli, da tega nikoli ne bomo počeli. S pomočjo tapkanja so spremembe družinskih vzorcev lažje, globlje in trajne. 
    
   V adolescenci telesno dozorimo, osebnostno in duhovno dozorevanje pa se nikoli ne konča ...

VABLJENI:
   Veliko mladostnikov bo v naslednjih mesecih obremenjenih z opravljanjem mature. Če vas muči trema, vabljeni na delavnico:
  ODPRAVLJANJE TREME ZA MATURANTE: 4-urna delavnica tapkanja: učenje samostojnega izvajanja EFT metode in intenzivno tapkanje za čim bolj zbran in uspešen nastop na maturi: 25. 4. 2016 ob 17.00 uri v Kopru (prostori Jezikovne šole Eurocenter) in preko spleta (skype delavnica) 2. 5. 2016 ob 17.00 uri. Če želite delavnico v vašem kraju ali na šoli, mi sporočite!
Prijave: berta.rebol@gmail.com . Pošljite elektronsko sporočilo z zadevo: Prijava na delavnico (navedite ime delavnice). Cena: 30,00€. Udeleženci delavnice prejmejo besedilo z navodili za samostojno tapkanje. Po delavnici se bomo dogovorili za nadaljnja srečanja (po želji).

💟POT OSEBNEGA MIRU 2016  💟
Z BERTO DO NOTRANJE HARMONIJE

Aprilske delavnice Srednja šola - puberteta:  
23. in 24. 4. od 16.00 do 20.00 (20,00€​).
Obvezne predhodne prijave. Vse delavnice bodo potekale v prostorih Jezikovne šole Eurocenter, Kidričeva 46, Koper. Če želite delavnico v vašem kraju, mi sporočite!

Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako lahko tapkanje koristi tudi vam. Individualno tapkanje traja eno uro in pol do dveh in stane 50€. Z otroki tapkam eno uro; tapkanje in pogovor s starši stane 30€.
Možno je tudi tapkanje po skypu. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti (berta.rebol@gmail.com, 040 516 280). Če se odločite za 5 srečanj, imate 20% popust.​
Dobrodošli v prostorih Jezikovne šole Eurocenter (stavba med Taverno in Kavarno Kapitanija, prvo nadstropje)​​! 
Več informacij o dogodkih po Sloveniji: http://eftnovice.blogspot.si/

VTISI po delavnici v Celju:
Draga Berta,
sobotna delavnica mi je bila zelo, zelo všeč. Atmosfera je bila taka topla, sem imela tako prijeten občutek v krogu ostalih sotapkalk - seveda s tabo in Aljo na čelu ☺. Prav zanimivo je, da sem imela na koncu občutek, da smo se skupaj zbrale ravno prave osebe. Delavnica je minila kot bi mignil (kljub temu, da je bila celodnevna), čeprav smo žal uspele predelati le nekako polovico predvidenega. Se mi zdi pa bolj pomembno, da si se posvetila vsakemu našemu odzivu in si vzela čas in smo čustva/občutke, ki so prišli na dan stapkale, tako da so izzveneli.
Še danes mi je kar malo nenavadno, kako je "pred" tapkanje, kako ne morem očeta sprejeti, ker ni bil dober do mene in mu to odpustiti, v meni povzročilo kontra efekt - prebudilo obžalovanje in krivdo, kako jaz do očeta nisem bila tako dobra in mu izkazovala ljubezen, ki jo je bil vreden, on pa me je imel brezpogojno rad. Najprej sploh nisem vedela ali bi to povedala, ko smo pa tapkale čisto nekaj drugega, nato pa smo ugotovile, da nas je jokalo več takih, ki smo imele dobre očete, kot tistih, ki so imele "ne dobre." Ampak tapkanje je nepredvidljiv proces 😉.
Sem se pa včeraj počutila zelo dobro in se tudi danes, bi rekla da sem nekako "lažja". In komaj čakam nadaljevanje delavnice!!!
Topel objem. Mateja
P.S.Zgornje lahko objaviš tudi z imenom, če želiš. Tvoj blog zadnji dve leti večkrat berem.

Draga Berta,
danes je že torek, torej tretji dan od delavnice, meni pa se misli še kar naprej vračajo nazaj. Čeprav sem sicer kar vešča besed, tokrat ne najdem pravih, da bi opisala svoje občutke. So pa definitivno zelo, zelo pozitivni :)
Kaj torej čutim po sobotnem celodnevnem tapkanju? Notranji mir, pomirjenost, ... in potrebo po več; več tapkanja, več delavnic, več zadovoljstva ... Priznati moram, da sem bila do te delavnice, kljub temu, da sem prebrala že skoraj vse knjige, ki so na to temo izšle v slovenščini, še vedno "nejeverni Tomaž". Že po naravi sem namreč človek, ki ne verjame kar na besedo oz. se moram sama prepričati kako in kaj. V soboto, ko sem dejansko tapkala, pa sem se prepričala, da EFT oz. tapkanje v človeku sproži neke spremembe, premike, potisne na površje potlačena čustva, bolečino, za katero misliš, da si jo že zdavnaj predelal. Pa očitno temu še ni tako. Torej EFT "najbrž" resnično deluje...:)   
Zelo sem vesela, da sem na spletu zasledila povabilo na to delavnico ter da sem se je tudi udeležila. Zagotovo se še vidimo.
LP.
P.s.: Mojo izkušnjo lahko objaviš na svojem blogu. Zaenkrat brez imena. Očitno moram to še pretapkat ☺

Lepo pozdravljena Berta.
Vesela sem, da sem bila na tej delavnici Od spočetja do rojstva, res mi je bilo zelo dobro, ko sem se srečala z očetom in mamo, da sem lahko tako močno vse doživljala, da sem to naglas povedala, sedaj po nekaj dneh ne čutim več takšne teže v odnosu z očetom in mamo, kar odpustila sem jima. Ta izkušnja, ki sem jo imela ob rojstvu je bila pa enkratna, prepoznala sem kakšna sem v resnici. Občutila sem, da sem zelo močna, stabilna in da rabim pomagat moji mami, ker je nesrečna. A veš kaj sem pa jaz mislila o sebi, kako so me vzgojili, da sem šibka, nemočna, neumna, res ta izkušnja mi je pa dala veliko srečo, da sem jaz v resnici zelo močna in kako dobro je bilo to občutiti. Sedaj na življenje gledam z drugega zornega kota, da mi je življenje dalo toliko težkih situacij, ker sem močna. 
Drugi občutek je bil, da rabim pomagat mami, ker je nesrečna. Tu pa sem spregledala kaj jaz delam, ne samo  v odnosu z mamo, da sem jo vedno skušala razveselit in ji na vse načine pomagat, da bi bila srečna, to počnem tudi s svojimi otroci, vedno me prešine občutek, da jaz pa lahko dam in lahko pomagam. Samo problem nastane, ker so veliki in veliko želijo, jaz pa ne morem več dajati. Pri tem spoznanju pa lahko rečem tudi ne in nimam krivde.Všeč mi je tudi način tvojega vodenja tapkanja, res tako globoko in sproščeno.
Zanimivo je, da v skupinskem tapkanju zgubljam občutek nevrednosti med ljudmi. Čutim, da  imamo vsi ljudje probleme,  da vsi želimo biti srečni, res zelo lepo.  
Hvala, da mi je je vse to omogočeno. Pridno nadaljujem naprej in se veselim naslednje delavnice. 
Želim ti še naprej veliko uspehov!

Pozdravljena! 
Pisati sem ti želela že včeraj, vendar žal nisem imela časa. Tapkanje v soboto je bilo zares intenzivno in čeprav očitno iz tega obdobja nisem imela veliko stvari za prečistiti, sem pa v soboto zvečer doživela intenzivno reakcijo na celodnevno tapkanje. Kot sem ti že omenila, sem se spomnila nekaj dogodkov, ki pa jih nisem želela izpostavljati, zvečer pa so bila čustva tako intenzivna, da sem jih enostavno morala pretapkati. Naspala sem se kot že dolgo ne, občutek pa je bil nepopisno osvobajajoč. Na delavnici mi je bilo najbolj všeč to, da si se znala z besedami resnično približati problemu in nam ter, da smo res funkcionirale kot super skupina. Prav tako mi je bil način tapkanja nov, sploh nasvet "pogovor s prijateljico". Sama sem vedno tapkala po vzorcu iz knjig itd. in se tako bolj obremenjevala s tem ali delam prav ali ne, kot pa s samo težavo :D...
Še enkrat hvala za čudovit dan! 

Lep pozdrav 


        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p.
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
            
"Vedno manj je tega, kar verjamem, in vedno več je tega, kar čutim.​"

Če menite, da bi ta informacija koristila še komu, bom vesela, če jo boste posredovali naprej. Hvala.




Ni komentarjev:

Objavite komentar